BF2 : Special Forces

 

BF2 SF

Co přinese datadisk nového? Jak praví název – speciální jednotky přece! A dokonce rovnou v šesti různých vydáních – můžeme se těšit na americké Navy SEALS, britské SAS, ruské SPECNAS, speciální jednotky fiktivní MEC (Middle East Coalition) a do kompletního sextetu už nám chybějí jen dvě skupinky arabských rebelů. Aby nedošlo k mýlce, speciální jednotka v tomto případě neznamená, že budete mít nové příslušníky jen v kategorii „příslušník speciálních jednotek“, ale půjde opravdu o šestici plnohodnotných stran se všemi specializacemi od medika až po odstřelovače.

Special Forces prý vzniká proto, že autoři chtěli dát hráčům intenzivnější pocit z pěchotního boje, nechat je vžít se do role špičkově vycvičených profesionálů, jimž se řadový voják nemůže postavit, a to aniž by ho stále otravovaly (v šikovných rukách téměř všemocné) vrtulníky a tanky. Zní to tak trochu jako od chytré horákyně – DICE nejprve vytvořili hru, která se konkurenci vymykala právě díky propracovanému využívání bojové techniky, ale teď se chtějí zase vracet k pěchotním soubojům. Ovšem ač jich zřejmě bude na mapách rozmístěno méně, o vozidla, vrtulníky ani čluny nepřijdete a do garáže dokonce přibude deset nových kousků – mezi nimi vrtulník Apache Longbow, šestikolá bugina Ail Rider, ale také například omlácený žigulík, vysokozdvižný vozík, nebo dokonce i vodní skútr. Podobně se rozroste i arzenál – ke zbraním z původní hry má přibýt další tucet, jmenujme například samopal MP7, automatické pušky FN2000, G36-H a G36-K, FNSCAR a další.



Ducha speciálních jednotek a tu hlavní proměnu hratelnosti nepřinese jen těch pár nových přírůstků v arzenálu a ve vozovém parku. Nejžhavější novinky patří spíše do kategorie vybavení. Jde o kuši, z níž lze vystřelit ocelové lanko a po něm pak sjet jako po lanovce, a lana s háky, která se hodí ke zdolávání vysokých překážek a vlastně s nimi můžete vylézt na téměř libovolný statický objekt, ať už je to dům, nebo stojící letadlo. Tyto možnosti jsou nejen velmi efektní, ale také efektivní – jednak se díky nim mohou hráči pohybovat terénem o něco rychleji, jednak se dostanou i na jinak nedostupná místa a lze snáze vyhledávat nové cesty, a tak nepřítele překvapit. Určitě tak vzrostou možnosti odstřelovačů, kteří se nyní dostanou i na budovy, kam nevedou žádné žebříky.

Speciální jednotky často vyrážejí na lov skryty pod pláštíkem tmy a nejinak tomu bude i ve Special Forces. Pro noční mise autoři prý dokonce vytvořili další renderer, který lépe zvládá práci se světlem a stíny, takže se těšme na plížení a skrývání ve stínech a podobné skopičiny. To ale jen v případě, že protivník nemá na nose nasazenou další novinku – noktovizor. Před tím se ve stínech neschováte, na druhou stranu vás hráč s nokotovizorem neuvidí v blízkosti nějakého silného světelného zdroje, a tak můžete protivníka s nočním viděním efektně paralyzovat třeba fosforovým granátem. Příslušníci podpůrných jednotek nosí v torně i granáty se slzným plynem – když se ho nadechnete, rozmaže a rozvlní se vám obraz, což vede ke chvilkové dezorientaci, během níž jste snadným cílem pro nepřítele s plynovou maskou. Jednoduchým řešením by bylo nosit masku stále, jenže její nošení vás zpomaluje (v masce se hůře dýchá, takže nemůžete běhat) a také samozřejmě zmenšuje zorné pole.

BF2 SF Banner_04